Citat från: Anders Linnard skrivet 2012-11-22, 23:02:53Jag frågade Matt och han var osäker, men han sa att det kan bli så att man automatiskt får tredjeplats om man kör dubbel elimination, vilket vi använde oss av i några turneringar. Han trodde också att det hänt på Swordfish, men han visste inte när. Med andra ord vet vi inte vem som tog tredjeplats. För min del får du däremot gärna sätta Robert på den så att vi har en pristagare.AndersNylon 2008 kördes med 4 poul-spel med 4 fäktare i varje. (16 fäktare) 1:an och 2:an gick vidare till kvart, semi och final - som hockey-wm. Turneringsformen bestämdes lite ad-hoc på plats och jag var med lite i diskussionen. (Vilket är enda gången som väl är) Jag sätter upp Robert som trea.Shinaien kördes med single elemination. 16 fäktare blev 8 efter första rundan osv. Där kördes ingen tredjeplatsmatch. Det vet jag säkert eftersom jag i så fall skulle möta en Dansk i den matchen efter att ha åkt ut mot Hagelberg i semin med siffrorna 16-0. Att det inte blev någon match om tredjepris kanske var lika bra eftersom jag kände där och då att jag inte har i turneringssammanhang att göra ;-)
Jag frågade Matt och han var osäker, men han sa att det kan bli så att man automatiskt får tredjeplats om man kör dubbel elimination, vilket vi använde oss av i några turneringar. Han trodde också att det hänt på Swordfish, men han visste inte när. Med andra ord vet vi inte vem som tog tredjeplats. För min del får du däremot gärna sätta Robert på den så att vi har en pristagare.Anders
Kan man ana någon form av fibunaccis talföjd i deltagarantalet? Isåfall kommer JNMT 2014 ha lika många deltagare som -10 -11-12 totalt dvs någonstans runt 250-280 . 2016 Är vi uppe runt 650 deltagare :-)
2011 och 2012 klara . Hjälp gärna till med resten av detaljerna.@Linnard - Jag tror inte Matt Galas kom in i turneringen förrän 2009. Martin Wallgren var turneringsgeneral 2008 vill jag minnas vi får vänta och se om han har någon synpunkt om han tittar in här
Någon nylontävling 2010 har jag varken hittat filmer för eller diskussioner på nätet har du någon länk. Jag trodde också shinaitävlingen där du mötte Milo i finalen var 2007, men efter att ha grävt i vårt eventarkiv så blev jag övertygad. Det var 2008. Jag blev också lite förvånad att det inte verkar körts någon turnering 2007 alls, men det lär finnas 40 timmar film från det året tillsammans med tusentals bilder. Kördes det någon turnering då så lär det ha fastnat på bild någonstans.BR MM