Författare Ämne: Nylonwasterinköp - Floda eller fler...  (läst 78139 gånger)

Utloggad Christian Bergsten Karlsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
Nylonwasterinköp - Floda eller fler...
« skrivet: 2007-09-16, 14:50:26 »
Hej allesammans!

För tillfället är vi minst tre nybörjare i Floda (jag, Mattias nr 2 och Patrik) som beslutat oss för att köpa nylonwasters.

Efter att ha läst på forumet är jag inte säker om någon organiserar gemensamt inköp av nylonwasters från spanien.

http://www.ferruza.com/nylon/en/index.html

Om det finns planer på gemensamt inköp så kommer vi tre att vilja addera oss till den listan så länge det inte dröjer alltför länge innan beställning sker.


Saknas några gemensamma planer så kommer jag att utföra en sådan beställning själv.
Vid en sådan utveckling skulle jag naturligtvis kunna beställa för fler än oss tre i Floda. Notera dock att vi än så länge inte gör några resor in till Göteborg. Önskar ni inte hämta i Floda så får ni ordna med transport med någon av Flodagruppens Göteborgbesökare.


Christian Bergsten K.
Alingsås

Utloggad Christian Bergsten Karlsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler...
« Svar #1 skrivet: 2007-09-16, 16:25:03 »
Hej igen!

Jag hittade en demonstrationsvideo för de aktuella nylonwastrarna.

http://www.youtube.com/watch?v=1hBPv8GdS_Y


Christian Bergsten K.

Utloggad David Sellerstam

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 106
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler...
« Svar #2 skrivet: 2007-09-17, 21:46:21 »
För min del låter jag gärna er göra jobbet . Jag tror övriga intresserade samtycker men vi kan ju höra med dem innan vi spikar det hela...
"So, if you want to rob a peasant, pinch the skin on his throat and thrust through it, so that he thinks that you have cut his throat, and this does no harm."
Plate 148, Codex Wallerstein

Utloggad Christian Bergsten Karlsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler...
« Svar #3 skrivet: 2007-09-18, 18:28:07 »
Citera
David wrote
För min del låter jag gärna er göra jobbet . Jag tror övriga intresserade samtycker men vi kan ju höra med dem innan vi spikar det hela...



Eftersom ingen annan verkar ha för avsikt att hantera en beställning så frågar jag därför, som David med all rätta föreslår, om någon misstycker att jag hanterar ett inköp för intresserade medlemmar?

Eftersom jag har för avsikt att begära offert (för minst tidigare angivna intressenter) inom någon vecka ber jag er att lämna eventuella reservationer omgående.

mvh
Christian Bergsten K.


PS
Om ingen misstycker så är ni naturligtvis välkomna att anmäla ert intresse. Eventuell intresseanmälan blir naturligtvis inte bindande innan beställning sker. Avsikten är att alla anmälda skall få möjlighet att ändra sig, när kostnaden klargjorts, innan beställning sker.
Eventuellt intresse bör anmälas omgående för att inte fördröja offertbegäran.
DS

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler...
« Svar #4 skrivet: 2007-09-18, 22:04:04 »
Tjena Christian!
Jag har absolut inget emot att du ordnar med beställningen. Det enda som kommer bli ett problem, för oss i Göteborgsgruppen som är intresserad, är att ingen av David, Johan eller jag själv har någon bil. Jag är väldigt ny i GHFS och vet inte mycket om någon från Floda gruppen brukar besöka Göteborgsgruppen regelbundet, eller tvärt om(Göteborgsgruppare till Flodagruppen). I sådana fall gissar jag att problemet är aningen mindre, vill säga om de har bil. Jag undrar alltså om det finns möjlighet att få wastrarna till GBG utan att man tar tåg och buss till Floda?

Jag kommer kunna skicka dig pengar vid månadsskiftet.
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!

Utloggad Christian Bergsten Karlsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler...
« Svar #5 skrivet: 2007-09-19, 06:25:08 »
Citera
Robert wrote
...
 Jag är väldigt ny i GHFS och vet inte mycket om någon från Floda gruppen brukar besöka Göteborgsgruppen regelbundet, eller tvärt om(Göteborgsgruppare till Flodagruppen). I sådana fall gissar jag att problemet är aningen mindre, vill säga om de har bil. Jag undrar alltså om det finns möjlighet att få wastrarna till GBG utan att man tar tåg och buss till Floda?



Hej Robert!

Jag är själv nybörjare, som du kanske läst, men så vitt jag vet är det ett flertal i flodagruppen som åker in till Göteborg regelbundet (säkerligen Samuel, Elin m.fl.). Om antalet intresserade i Göteborg blir stort så finns naturligtvis möjligheten att jag åker in med wastrarna själv, av rent praktiska skäl.

mvh
Christian

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler...
« Svar #6 skrivet: 2007-09-19, 15:16:35 »
Vad jag vet är det 3st från Gbg+ni 3 från Floda+Axels 3 kompisar från Falun = 9st personer. Du får jätte gärna ta denna beställning. Bra att du tog tag i taktpinnen. Skall se om Johan är på träningen imorgon, då snackar jag med honom om han fortfarande vill vara med på denna beställning och även om jag kan ragga upp någon fler som är intresserad.
Hur vill du ha våra pengar?
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler...
« Svar #7 skrivet: 2007-09-19, 16:14:18 »
de från Falun har redan gjort en egen bställning, så räkna bort de tre.
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Christian Bergsten Karlsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler...
« Svar #8 skrivet: 2007-09-19, 18:16:40 »
...
Hur vill du ha våra pengar?
[/QUOTE]

Hej Robert m.fl.

Eftersom ingen hittills har haft invändningar så kommer jag , tills någon protesterar, att fortsätta med beställningsarbetet.

Angående pengar så kommer jag inte acceptera betalning innan beställningen är genomförd och det slutgiltiga priset klargjorts.
När så är fallet, är i nuläget direktinsättning på konto eller kontanter lämpligast. Jag får återkomma med mer specifik information när vi nått det stadiet.

     




mvh
Christian
ussenterprise@spray.se
0731-520545

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler...
« Svar #9 skrivet: 2007-09-19, 19:09:15 »
Jag är intresserad, vill ha ett svärd. Mina uppgifter:
Robert Molin
robvamo@hotmail.com
0733-603666
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!

Utloggad Christian Bergsten Karlsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler...
« Svar #10 skrivet: 2007-09-20, 12:14:58 »
Det är säkerligen ingen tveksamhet i att de nylonwastrar vi kommer beställa är leverantörens långsvärdswaster. De har även en enhandswaster. Om någon är intresserad av den så bör inte det vara några problem. Glöm bara inte specificera att du önskar enhandswaster.


mvh


Christian


PS


Robert. Jag har adderat dig till listan.


DS

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler...
« Svar #11 skrivet: 2007-09-22, 16:01:07 »
Tack för det Christian!


Jag skall se till att påminna alla som anmält sitt intresse på tisdag igen. Kan du inte skriva upp alla som är addade än så länge, så att inga oklarheter uppstår om hurvida de anmält sitt intresse eller inte?


Då har vi alla försäkrat sig om att vi står med på listan över lyckliga ägare av varsin (eller flera) nylonwaster.


Tack på förhand


Robert
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!

Utloggad Christian Bergsten Karlsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler...
« Svar #12 skrivet: 2007-09-23, 08:19:28 »
Citera
Robert wrote
...

Jag skall se till att påminna alla som anmält sitt intresse på tisdag igen. Kan du inte skriva upp alla som är addade än så länge, så att inga oklarheter uppstår om hurvida de anmält sitt intresse eller inte?



Hej Robert mfl.

Hittills är det fyra anmälda.

I Floda:
Christian Bergsten Karlsson (jag själv)
Mattias Jonsson nr 2
Patrik

I Göteborg:
Robert Molin

Om ni av någon anledning inte vill eller kan lägga upp anmälan på forumet så kan ni naturligtvis maila informationen, eller som ett sista alternativ ringa till mig. På onsdag kväll, om inget oförutsett sker, skickar jag offertbegäran.

mvh
Christian
ussenterprise@spray.se
0731520545

Utloggad David Sellerstam

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 106
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler...
« Svar #13 skrivet: 2007-09-23, 15:45:01 »
Jag David Sellerstam önskar köpa ett nylon långsvärd.

David Sellerstam
070 448 49 72
d a v i d . s e l l e r s t a m @ g m a i l . c o m
"So, if you want to rob a peasant, pinch the skin on his throat and thrust through it, so that he thinks that you have cut his throat, and this does no harm."
Plate 148, Codex Wallerstein

Utloggad Christian Bergsten Karlsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler...
« Svar #14 skrivet: 2007-09-23, 20:47:11 »
Ok. David du har adderats till listan tillsammans med Josefin i Flodagruppen. Ni ansluter till tidigare nämnda personer.

Hittills har alltså sex personer anmält intresse. Det finns så vitt jag vet fler intresserade som antingen står och väger, eller inte anmält sig ännu.
Känner du till någon sådan person, nämn denna tråd för dem, tack.
Blir vi många kan jag kanske förhandla fram någon rabatt så inte bara fraktkostnaden (per person) minskar.

(Grundpriset på långvärdswastrarna är 80 Euro plus frakt.)

Christian