Författare Ämne: Hatch CRT100 kravallhandskar beställning  (läst 42261 gånger)

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: Hatch CRT100 kravallhandskar beställning
« Svar #30 skrivet: 2008-05-09, 07:15:42 »
Inget nytt på handskfronten Engström?


// Conny

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Hatch CRT100 kravallhandskar beställning
« Svar #31 skrivet: 2008-05-09, 10:23:44 »
*suck* senaste informationen är tydligen att Hatch, tillverkaren alltså, har slutat tillverka modellen. Jag väntar just på slutgiltigt besked, men det verkar som om "min" leverantör inte kan leverera alls.

Det finns andra som har den i sortimentet, men det kommer i så fall att bli en "engångsbeställning" eftersom man ganska snart inte kommer att kunna få tag i modellen över huvud taget.

Surt.

-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Christian Bergsten Karlsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
Re: Hatch CRT100 kravallhandskar beställning
« Svar #32 skrivet: 2008-05-09, 12:00:12 »
Eftersom dessa handskar verkade komma så undersökte jag för några måndader sedan vilka möjligheterna var till andra handskar. Då fick jag fram informationen att Hatchhandskarna CRT100 slutat tillverkats och enbart de som finns kvar i lager på diverse ställen finns för försäljning. De finns inte längre på Hatch hemsida heller. Det var då jag tog kontakt med TimeSeller och diskuterade den handskprototyp de höll på att utveckla som jag sedemera köpte ett exemplar av innan de gått upp till officiell försäljning.




De är av liknande konstruktion som Hatch-handskarna. Jag har nämnt dem tidigare i en annan tråd. De är mycket bra och i min mening bättre än lacrossehandskarna (dock dyrare).  Det finns visserligen glipor mellan skydden när man greppar svärdet men får du en träff där så måste du i första hand ha gjort något du inte skulle göra och i andra hand haft enorm otur. I övrigt så är de rörligare och mer anpassade för att greppa och hantera ett svärd. Jag kan inte påstå att de någonsin hindrat mina rörelser så som många andra handskar kan göra.


I alla fall... du gör ett mycket bra jobb, men "simma lungt".


- Christian

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: Hatch CRT100 kravallhandskar beställning
« Svar #33 skrivet: 2008-05-09, 13:54:51 »
Dina handskar Christian är onekligen ett bra alternativ till lacrossen. Problemet är priset som kommer hamna runt 500-550 kr inkl frakt misstänker jag. Lacrossen hamnar runt 350 kr skulle jag gissa. Frågan är vad folk vill ha... och är berädda att betala...


Vi har som sagt inga handskar i lager och det är kanske dags att beställa hem ett gäng på c:a 15 par. Frågan är vilka vi ska beställa? Ni som är ute efter handskar, vad vill ni ha och vad kan ni tänka er betala?


// Conny

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: Hatch CRT100 kravallhandskar beställning
« Svar #34 skrivet: 2008-05-09, 14:16:30 »
De jag köpte från revival.us ser mer eller mindre identiska ut till de som Christian länkar till, de kostar mindre också. Magnus Högenberg har köpt dem av mig, fråga honom om vad han tycker om dem (jag gillade dem, sålde dem mest för att jag ville testa lacrossehandskarna, de jag sålde till Magnus ger lite mindre skydd men har bättre rörlighet).

http://www.revival.us/index.asp\?PageAction=VIEWPROD&ProdID=282
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Hatch CRT100 kravallhandskar beställning
« Svar #35 skrivet: 2008-05-09, 14:35:47 »
Jag tänker nog beställa ett gäng CRT100 från en annan leverantör i alla fall. De jag inte får sålda omedelbart kanske föreningen kan tänka sig att köpa av mig? Jag bara funderar på hur många jag skall ta.. de hade inte kvar medium, bara large och small. Funderade på att ta typ 8 large och 2 small, eller så.. jag får dem för 50$ ex frakt (har 10% rabattkod). Har precis kontaktat dem (www.chiefsupply.com) och bett om ett exakt prisförslag för 5, 10 resp 20 par, så jag vet vilket pris det rör sig om.

Detta är ett betydligt större och mer renommerat bolag. Det var egentligen dem jag ville beställa från ursprungligen, men i höstas hade de inte den modellen i sitt utbud.

-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Hatch CRT100 kravallhandskar beställning
« Svar #36 skrivet: 2008-07-07, 23:50:56 »
Jag har nu fått 8 par large och 1 par small/medium, och därmed rensade jag deras lager på allt utom XL.

Jag tror de kommer att rocka.

Tar med ett par i morgon så folk kan känna på dem.

Vet inte exakt kostnad än eftersom farbror tullen inte hört av sig än.

-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Christian Bergsten Karlsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
Re: Hatch CRT100 kravallhandskar beställning
« Svar #37 skrivet: 2008-07-08, 15:46:26 »
Fint att du fått tag på några handskar.


Jag undrar dock om handskarna är reserverade för oss som var med på den ursprungliga beställningen? Jag beställde då ett exemplar i storlek medium...


Christian

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Hatch CRT100 kravallhandskar beställning
« Svar #38 skrivet: 2008-07-08, 17:13:32 »
Christian, låt oss säga så här: de som beställde ursprungligen har första tjing, men eftersom det gått så lång tid tycker jag inte att jag kan tvinga någon att köpa. Vill du ha det enda paret medium så är det härmed reserverat för dig.

Jag vet inte exakt pris än, postar när jag vet.

-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: Hatch CRT100 kravallhandskar beställning
« Svar #39 skrivet: 2008-07-08, 18:57:36 »
jag ar intresserad av ett par men vill garna testa dom forst, finns det kvar nagot par nar jag kommer hem (26e juli) sa ta garna med dom till en traning.
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Hatch CRT100 kravallhandskar beställning
« Svar #40 skrivet: 2008-07-09, 00:45:13 »
Robert testade paret jag hade med mig idag i sparring och vägrade därefter skiljas från dem, så han köpte dem direkt. Kanske kan vara en fingervisning. Magnus Högenberg har bett mig lägga undan ett par åt honom också. Själv behåller jag nog två par (eftersom det troligen inte går att få tag på fler av dessa).

Återstår alltså fyra par om Christian tar det enda medium-paret.

-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Jacob Sandström

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 208
    • Visa profil
Re: Hatch CRT100 kravallhandskar beställning
« Svar #41 skrivet: 2008-07-09, 08:39:12 »
Jag kände på dessa igår (kommer inte köpa några då jag är nöjd med mina Lacrosse) men kan gå i god för att de känns väldigt sköna (sitter som en handske på handen minst sagt )


Rejält förstärkta på ovansidan handen och fingrar om man bara fixar extra läder på sidan om pekfingret samt verkar ha god rörlighet.

Utloggad Christian Bergsten Karlsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
Re: Hatch CRT100 kravallhandskar beställning
« Svar #42 skrivet: 2008-07-09, 13:03:20 »
Citera
Andreas Engström wrote
Christian, låt oss säga så här: de som beställde ursprungligen har första tjing, men eftersom det gått så lång tid tycker jag inte att jag kan tvinga någon att köpa. Vill du ha det enda paret medium så är det härmed reserverat för dig.

Jag vet inte exakt pris än, postar när jag vet.

-Andreas


Ja tack jag vill ha dem (medium)! Jag har köpt ett annat par handskar från TimeSeller men jag vill även ha dessa. Två uppsättningar med svärd och skydd så man alltid är förberedd på sparring när någon kommer på besök! :-D


Christian

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: Hatch CRT100 kravallhandskar beställning
« Svar #43 skrivet: 2008-07-09, 17:00:32 »
OK, jag litar pa christian robert och kusinen, jag reserverar ett par :). vad kostar de?
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Hatch CRT100 kravallhandskar beställning
« Svar #44 skrivet: 2008-07-09, 17:51:25 »
Jag ber att få återkomma angående priset, jag har inte fått fakturan på tull och moms än. Men det borde bli runt 600kr om vi inte har en rasande tur och slipper momsen. Robert fick betala 600 så länge, så får vi modifiera i efterhand. :-)

Hör du Axel, den där messern du ville att vi skulle ha med till Fightcamp, var är den? Jag letade som fan i skåpet igår men kunde inte hitta den..

-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)