Författare Ämne: Svärd, svärd och åter stålsvärd. Bluntade  (läst 35939 gånger)

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: Svärd, svärd och åter stålsvärd. Bluntade
« Svar #30 skrivet: 2008-08-18, 21:15:52 »
Det står faktiskt

   
       
           
   

           

       

på hemsidan. För det är väl "The Timeseller" som du beställer ifrån. Ja, och det är många som fick sina klingor senare, men det var ju för att de inte vara nöjda med den batchen som producerades och ville hellre skicka bra grejer än de som de inte kunde så för som företag. Så inom tre månader borde vi kunna ha lite nytt stål att gå lös på varandra med
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!

Utloggad Tim Brogren

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
Re: Svärd, svärd och åter stålsvärd. Bluntade
« Svar #31 skrivet: 2008-08-19, 15:33:55 »
Den som väntar på något gott väntar alltid för länge^^
?Before you criticize someone, try walking a mile in their shoes. That way, when you do criticize them, you?re a mile away AND YOU HAVE THEIR SHOES!?

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: Svärd, svärd och åter stålsvärd. Bluntade
« Svar #32 skrivet: 2008-08-19, 23:08:03 »
Citera
Rivfader wrote
Den som väntar på något gott väntar alltid för länge^^


Appropå det. Var höll du hus mellan 18-20 i dag. Jag skulle ju slagit på dig med. Nu får ju Erik ett försprång!!!
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!

Utloggad David Sellerstam

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 106
    • Visa profil
Re: Svärd, svärd och åter stålsvärd. Bluntade
« Svar #33 skrivet: 2008-08-19, 23:31:29 »
Jag fick precis  det här  mailet.

Dear David, good day.

Thanks for your order and payment, we processed it and we'll confirm you when the swords are ready (count on 2 months approx for delivery).
"So, if you want to rob a peasant, pinch the skin on his throat and thrust through it, so that he thinks that you have cut his throat, and this does no harm."
Plate 148, Codex Wallerstein

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Svärd, svärd och åter stålsvärd. Bluntade
« Svar #34 skrivet: 2008-08-20, 10:01:18 »
Citera
Robert wrote



   
       
           
       
   
Rivfader wrote
            Den som väntar på något gott väntar alltid för länge^^




Appropå det. Var höll du hus mellan 18-20 i dag. Jag skulle ju slagit på dig med. Nu får ju Erik ett försprång!!!


Erik är skojig att slå på. Prova duplieren från streychen. :-) Fast han borde börjat vänja sig vid den.

-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: Svärd, svärd och åter stålsvärd. Bluntade
« Svar #35 skrivet: 2008-12-01, 02:24:57 »
Citera
Robert Molin wrote När jag ändå håller på att vara jobbig så skulle jag vilja be alla som är inne på forumet och har ett eller flera stålsvärd att skriva en recension om det så att mitt och andras val blir lättare. Jag vill köpa ett bluntat snart, men jag vill inte köpa grisen ur säcken.

Tack på förhand


Tittade igenom recensionerna och märkte att det fattas på Meyer, Liechtenauer, Dürrer, Hanwei Federschwert och Violet + enhandarn som Hagelberg köpt. Det är de som jag vet finns på klubben.


Är det någon förresten som har hittat några nya intressanta svärd?


Jag väntar fortfarande , kanske inte samma glöd, på mitt Flagellum Dei svärd som är en månad och en vecka sent. Skall skriva några väl valda ord om det svärdet.. när det nu behagar att komma.
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!

Utloggad Magnus Hagelberg

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 698
    • Visa profil
Re: Svärd, svärd och åter stålsvärd. Bluntade
« Svar #36 skrivet: 2008-12-01, 23:10:32 »
*Jag återkommer med ressension då jag har huggt i något passande. Kanske ska ta med den till klubben nästa vecka för lite plastflaske huggning?   Eller har ni andra hugade huggingar något lämpligt secluderat ställe man kan stå och hugga på?
Ska utforska möjligheterna till detta, då jag flyttar in i min nya bostad.

Utloggad Magnus Hagelberg

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 698
    • Visa profil
Re: Svärd, svärd och åter stålsvärd. Bluntade
« Svar #37 skrivet: 2008-12-02, 23:01:09 »
Länk till Nicos ressencion av Hanwei+tinkers bluntade stålsvärd -kanske något att sattsa på? får se då jag hanterat ett. Men prismässigt ska det vara omkring halva kostnaden av ett Albion stål.. 2000skr? med växelkurserna som de är nu.. tjaaa

http://www.fioredeiliberi.org/phpBB2/viewtopic.php?t=10564

Utloggad Tim Brogren

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
Re: Svärd, svärd och åter stålsvärd. Bluntade
« Svar #38 skrivet: 2008-12-21, 11:05:22 »
Jag undrar fotfarande i mitt stilla sinne om hurvida vi blivit blåsta på svärden vi beställde (Jag, Robert och David)...har du hört nått mer om det David?...detta börjar bli sjukt irriterande och vi bör få en fet rabatt!
?Before you criticize someone, try walking a mile in their shoes. That way, when you do criticize them, you?re a mile away AND YOU HAVE THEIR SHOES!?

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: Svärd, svärd och åter stålsvärd. Bluntade
« Svar #39 skrivet: 2008-12-21, 16:30:03 »
De kom faktiskt igår. Helt enligt någon hokus-pokus-gud sjuka plan. Mitt första intryck är att vi gjort en väldigt bra affär. DIn skönhet står hemma hos David just nu och väntar på att dina fingrar mår så bra att du vill greppa ett svärd. Jag kommer skriva en recension på tingesten när jag provat den ett tag i sparring och liknande. Det verkar som om klinga är så där perfekt flexig, som Meyern ungefär. Skall bli roligt att se om de håller får lite misshandel av andra svärd eller om man måste sparras med någon med en klinga av samma modell.


På minus sida är självklart att det har tagit 17 veckor att få hit dem efter det att leveranstiden som stod på deras hemsida är 8-10 veckor, så nästa dubbelt så lång tid. FY Timesellers.
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!

Utloggad Tim Brogren

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
Re: Svärd, svärd och åter stålsvärd. Bluntade
« Svar #40 skrivet: 2008-12-28, 13:02:37 »
fan va skönt! ÄNTLIGEN!


låter väldigt lovande med meyerliknelsen^^...men leveransen...fan va dåligt av dom....
?Before you criticize someone, try walking a mile in their shoes. That way, when you do criticize them, you?re a mile away AND YOU HAVE THEIR SHOES!?

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Svärd, svärd och åter stålsvärd. Bluntade
« Svar #41 skrivet: 2008-12-28, 18:04:48 »
Kände på Davids idag. Första intrycket mycket gott. Lätt, välbalanserat, lagom flexigt, skönt grepp. Skall som sagt bli spännande att se hur bra de håller för lite misshandel.

-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: Svärd, svärd och åter stålsvärd. Bluntade
« Svar #42 skrivet: 2008-12-29, 15:21:44 »
Vi körde en lätt misshandel av dem igår... och det blev verkligen misshandlade. Ja, iaf mitt. Det ser ut som en bilbana. Sämre än feder. Det var ingen flexighet alls, men de böjdes bra Vi körde ganska lätt sparring i ungefär en halvtimme och tillslut böjde sig mitt när vi körde winden.


Jag skall reklammera mitt och David kanske hänger på. Hans är inte lika misshandlat. Det är böjt i klingan. Jag hoppas verkligen på att det blivit något fel på produktionen av den "nya" batchen.


Innan sparringen bedömde jag det som ett bra svärd. Så jag fick mig något av en chock när jag märkte hur det egentligen låg till.
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Svärd, svärd och åter stålsvärd. Bluntade
« Svar #43 skrivet: 2008-12-29, 16:05:51 »
Fan vad trist Robert. De kändes ju så bra i övrigt.. ja, där ser man.

-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Tim Brogren

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
Re: Svärd, svärd och åter stålsvärd. Bluntade
« Svar #44 skrivet: 2009-01-02, 13:15:49 »
blir helt kall när jag läser vad robert skrev....


jag borde nästan också reklamera mitt likaså då...helvete vad trött man blir, det är ju verkligen helt sjukt vad kasst detta går >_<''


kan du hålla mig uppdaterad via mail om hur reklamationsförhandlingarna går? så att dom inte säger nått korkat som att vi sparras för hårt eller något annat fånigt....
?Before you criticize someone, try walking a mile in their shoes. That way, when you do criticize them, you?re a mile away AND YOU HAVE THEIR SHOES!?