Författare Ämne: Fäktmask - Beställning  (läst 45719 gånger)

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #30 skrivet: 2008-03-12, 13:35:02 »
Citera
Anders Nilsson wrote

 


Hello


Om du inte har något emot det så skulle jag och Martin ur Angermanna Mnhfs köpa varsin mask.


Enligt återförsäljaren var man tvungen att köpa för minst 4000 och vi behöver bara 2.


 


 




Hej Anders


Vi köper våra från Touche i Kalmar. Sa Peter Bervestad verkligen så? Nåja, vi är dock på väg att beställa ytterligare masker då vi bara har två kvar i lager. Gör vi detta kan ni självklart vara med på beställningen. Jag ska maila Peter på Touche och höra vad han har i lager. Om ni vill vara med på beställningen, vilken storlek vill ni ha?


// Conny

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #31 skrivet: 2008-03-13, 07:02:44 »
Hej Anders


Jag har nu varit i kontakt med Peter från Touche. Han hade det jag önskade i lager förutom storleken XL. Jag kommer att lägga en beställning på c:a 15 hjälmar och kan beställa åt er två med. Men då måste ni uppge storlek. Det vore bra om ni kan prova hjälmar av samma fabrikat. Jag vet av erfarenhet att dessa hjälmar är lite mindre i sin storlek jmf med de som går att köpa från t ex USA. Finns det någon hos er som köpt hjälmar från Touche tidigare?


// Conny

Utloggad Anders Nilsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 30
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #32 skrivet: 2008-03-13, 07:26:08 »
Hallå igen.


PÅ hans hemsida stod det att han ville ha en beställning för minst 4000. Jag ska återkomma med storlek. Ska testa på träningen på Söndag. När tänkte du beställa?

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #33 skrivet: 2008-03-13, 12:05:01 »
Hej Anders


Ok, det visste jag inte att det stod på hans hemsida. Har i.o.f. inte tittat så noga


Jag tänkte lägga in en beställning nu under helgen på runt 15 hjälmar. Jag kan dock vänta till på måndag 17 mars. Inga problem . Du nämnde två hjälmar, kommer det behovet att vara större om vi tittar c:a ett halvår framåt?


// Conny

Utloggad Anders Nilsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 30
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #34 skrivet: 2008-03-13, 16:19:51 »
Vi kommer troligtvis att behöva fler i framtiden när fler skaffar stål.


Vi kör med hockethjälm med plexivisir när vi använder shinaier. Vi håller till i Ö-vik som är en hockeystad så det dräller av billiga hjälmar.


Jag hör av mig med mått på söndag kväll.

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #35 skrivet: 2008-03-14, 06:33:22 »
Helt Ok. Tänkte bara att om ni bedömmer erat behov till t ex ytterligare två hjälmar det kommande halvåret så kanske jag beställer hem 17 st istället. Men det är lugnt. Nu räknar jag med två utöver det GHFS behöver kommande 6 månader.


// Conny

Utloggad Anders Jansson

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #36 skrivet: 2008-03-14, 20:10:32 »
Hey


Vi i Halmstad, är i behov av masker med. Jag vet att jag vill ha en, Einar är nog inte helt oäven han heller. Ska prata med honom snarast. Dock har jag inte det här med storlekar klart för mig. Skulle beställa på Måndag sa du? Jag kommer dessvärre på Torsdagsträningen, alltså lite sent. Finns det att tillgå mått osv, så kanske man kan göra en slamkrypare och chansa med storleken?...


/Anders

Utloggad Anders Nilsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 30
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #37 skrivet: 2008-03-17, 11:52:09 »
Hallå igen.


Jag tror vi tar 3 stycken large. Visst är de kinesiska storlekarna något mindre än vanliga? Vi vill även ha sabelmasker, om jag inte är helt felinformerad så tål de något mer stryk än värja/florett masker.

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #38 skrivet: 2008-03-17, 13:49:57 »
Vi beställer aldrig florett/värjmasker. Alltid trevapenmasker (dvs sådana som funkar för både sabel, värja och florett) med 1600N-krage. Och ja, de kinesiska storlekarna är rätt små.

-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #39 skrivet: 2008-03-18, 06:59:15 »
Citera
Anders Nilsson wrote

 


Hallå igen.


Jag tror vi tar 3 stycken large. Visst är de kinesiska storlekarna något mindre än vanliga? Vi vill även ha sabelmasker, om jag inte är helt felinformerad så tål de något mer stryk än värja/florett masker.


 




Hej Anders. Då lägger jag till detta i vår beställning. 3 st Large till er. Det kan vara klokt då det är lättare att korrigera något som är snäppet förstort än snäppet för litet. Har du någon mailadress förrästen, tänkte vi kunde ta kontaktuppgifter (leveransadress m.m.) den vägen i stället. Antingen lägger du in din mailadress här eller så mailar du mig på Conny.Corneliusson@vgregion.se


Jag beställer någon gång under veckan.


// Conny

Utloggad Magnus Hagelberg

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 698
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #40 skrivet: 2008-03-18, 11:48:19 »
hej conny. har du bestallt exact antal som du tanker salja?
jag kommer inte ricktigt ihag om jag ar i behov av en ny mask namligen... lite svart att kolla just nu. sa jag ar lite fifty fifty om jag behover en ny.  vet att jag har den typen vi kopte av GFS en large.
som jag vaderar..(extra vadering ager) hur mycket ror det sig om for en mask??

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #41 skrivet: 2008-03-18, 13:21:40 »
Hej Magnus


Detta är ingen personlig beställning utan jag beställer hem för att ha i lager. M.a.o. du behöver inte bestämma dig idag. Sedan kan jag inte garantera att din storlek kommer finnas i lager när du kommit hem och bestämt dig. Men vi löser det säkert på något sätt. Idag vet jag att 3 ska till Anders, 1-2 till Halmstad. Min tanke är att beställa 15 hjälmar utöver de som ska till Anders. 2 Small och resten delat mellan Medium och Large dvs 6-7 st av varje storlek (inga X-large fanns).


// Conny

Utloggad Anders Jansson

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #42 skrivet: 2008-03-18, 15:26:10 »
Så alltså...


2 till Halmstad, storlek M


/ Anders

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #43 skrivet: 2008-03-18, 16:03:13 »
Citera
Anders Jansson wrote

Så alltså...


2 till Halmstad, storlek M


/ Anders


Så ni har alltså båda ganska små huvuden, och vill inte ha möjlighet att lägga in mer padding? Jag tycker mig inte minnas att jag tänkt på att du hade särskilt litet huvud.. Ni har verkligen testat en medium och kommit i den? Jag tror inte jag ens kan få in mitt huvud i en medium..

Förlåt om jag tjatar, men det är ju väldigt försmädligt om ni köper nåt ni inte ens kan pressa in huvudet i med våld..

-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Axel Pettersson

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3252
  • tränare f-grupp långsvärd
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #44 skrivet: 2008-03-18, 16:34:59 »
Om Conny köper in för att ha i lager så kanske vi har råd att köpa två av varje? så slipper ni besväret. Det har börjat flera tjejer sista tiden och de tenderar att ha mindre huvuden, så är medium för litet för er så får vi dom nog sålda förr eller senare ändå.
"When in doubt, escalate beyond all reasonable expectations."