Författare Ämne: Fäktmask - Beställning  (läst 49103 gånger)

Utloggad Anders Jansson

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #45 skrivet: 2008-03-18, 17:19:07 »
Aha okej. Har för mig att jag testade maskerna som var till salu förra gången och att det var M som gällde då. Men, du kan ha rätt, och mitt minne kan svika! Det bästa hade ju klart vart om jag hade hunnit testa innan beställningen. Beror klart på när Conny kommer beställa. Kommer på Torsdagsträningen... extra padding har jag faktiskt inte funderat på att det behövs, men det kanske det gör? Andreas, vad har du för storlek? Lånade den lite snabbt och den satt ju bra.


/Anders

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #46 skrivet: 2008-03-19, 06:40:57 »
Jag kan vänta med att beställa till på fredag / lördag. Inga problem. Det händer nog inte så mycket under Påsken i alla fall. Anders, testa du på träningen i morgon. Jag är dock osäker på att jag kan komma men det finns säkert några andra med både M och L storlek på sin hjälm. Skriv sedan ett inlägg här på forumet. Är det så att jag bedömer en övervikt åt någon storlek får jag helt enkelt beställa mer av den storleken. Hittills har dock M och L gått ungefär lika mycket.


// Conny

Utloggad Andreas Engström

  • GHFS tränare
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 3034
  • Huvudtränare militärsabel
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #47 skrivet: 2008-03-19, 10:27:10 »
Citera
Anders Jansson wrote

Aha okej. Har för mig att jag testade maskerna som var till salu förra gången och att det var M som gällde då. Men, du kan ha rätt, och mitt minne kan svika! Det bästa hade ju klart vart om jag hade hunnit testa innan beställningen. Beror klart på när Conny kommer beställa. Kommer på Torsdagsträningen... extra padding har jag faktiskt inte funderat på att det behövs, men det kanske det gör? Andreas, vad har du för storlek? Lånade den lite snabbt och den satt ju bra.


/Anders


Jag har ju inte en av de nya kinesmaskerna, min är en Leon Paul som har ett helt annat storlekssystem. Se till att det verkligen är en av de nya maskerna du testar.

Extra padding är väl en smaksak. Men det är ju helt klart bättre att ha en lite för stor hjälm som man kan få att sitta perfekt med lite padding, än en lite för liten hjälm som det inte går att göra något åt...

-Andreas
Citat från: Herakleitus, ca 500 fvt
Panta rei kai ouden menei
(Allt förändras, inget är beständigt)

Utloggad Anders Jansson

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #48 skrivet: 2008-03-21, 12:45:14 »
Testade mask i Torsdagd. Blir:


2 M till oss i Halmstad


/ Anders

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #49 skrivet: 2008-03-21, 14:49:40 »
Citera
Anders Jansson wrote

Testade mask i Torsdagd. Blir:


2 M till oss i Halmstad


/ Anders




Perfekt, då vet jag .


// Conny

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #50 skrivet: 2008-03-26, 14:43:45 »
Har idag beställt 17 st hjälmar.


2 st Small


7 st Medium


8 st Large


Inga X-large pga de fanns ej i lager.


// Conny

Utloggad Conny Corneliusson

  • Vice ordförande
  • GHFS Revisorer
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 4213
    • Visa profil
Re: Fäktmask - Beställning
« Svar #51 skrivet: 2008-05-01, 13:57:32 »
Uppdatering av hjälm - lagret.


Idag finns 17 st hjälmar i lager. Från Touche har vi 2 st Small, 5 st Medium och 5 st Large (inga X-large tyvärr).


Från ett företag i Karlskrona har vi 1 st Small samt 4 st Medium. Dessa hjälmar är s.k. sabelhjälmar. De har ljust galler samt betydligt kraftigare skydd för halsen. Storleken är dock lite annorlunda jmf med Touche´s hjälmar. De bör således prövas innan köp. Som kuriosa kan nämnas att dessa hjälmar beställdes och betalades i september 2006.


Pris för hjälmarna är 450 kr, oavsett sabel eller vanlig hjälm.


// Conny