Författare Ämne: Nylonwasterinköp - Floda eller fler...  (läst 79204 gånger)

Utloggad Jose San Pedro

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 96
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler...
« Svar #45 skrivet: 2007-11-28, 20:35:05 »
Hej
Har det fortfarande inte dykt upp nåt?

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler...
« Svar #46 skrivet: 2007-11-28, 21:12:16 »
Det verkar inte bättre Jose. Undrar samma sak.


Christian kan du kolla upp med LSW om vad som hänt med våran leverans? Det har verkligen gått 5 vardagar sedan 6 november.
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!

Utloggad Christian Bergsten Karlsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler...
« Svar #47 skrivet: 2007-11-28, 22:56:59 »
Citera
Robert wrote

Det verkar inte bättre Jose. Undrar samma sak.


Christian kan du kolla upp med LSW om vad som hänt med våran leverans? Det har verkligen gått 5 vardagar sedan 6 november.



Jag har utövat aktiva påtryckningar hela tiden men ett problem kommer sällan ensamt och i vårt fall kunde det inte vara mer sant.
De är skickade men fraktbolaget hade något problem eftersom Carlos inte gett dem mitt telefonnummer. Jag väntar för närvarande på svar från Carlos om det. Han är tyvärr inte den som svarar snabbt på mail.

- Christian

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler...
« Svar #48 skrivet: 2007-11-29, 10:13:15 »
Ja du har så rätt. Skall något gå fel så gör det ofta det riktigt ordentligt. Tråkigt att Carlos är seg, men bra jobbat av dig.


Ja,ja den som väntar på något gott....
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler...
« Svar #49 skrivet: 2007-12-08, 15:10:14 »
Förlåt för att jag är tjatig Christian, men har du fått något svar från Carlos Negredo Villalba ännu. Kan jag hjälpa till att ringa, maila eller bombhota denna herre? Jag har "kontakter"!


Jag hjälper oss gärna att få hit våra efterlängtade plastvapen hit!


Vi kan ju göra en gemensam minimailbombning av Carlos för att få honom att skynda på leveransen. Om alla 103 registrerade forumister skickar ett litet mail om att vi är missnöjda med deras service kommer det nog ta eld i knutarna. Ett företag överlever inte utan sina kunder och iom att Pentti gör minst lika bra "plastsvärd" så ser jag ingen anledning varför vi skall tåla att bli behandlade på detta sätt. Vi har gjort allt som vi skall ha gjort för att affären skall gå i lås. Det är LSW som har gjort alla fel, så det är det som skall bevisa att de vill ha kvar oss som kunder.


Förlåt att du får skopa efter skopa Christian, men jag riktar inte ilskan mot dig. Det är företag som utnyttjar kunder som gör mig arg och inget annat. Orkar du inte tjata mer så tar jag gärna över kontakten. Jag har en rabiat anarkist med ett otroligt språksinne som älskar att ge företag på pälsen.


Ciao, Robert
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!

Utloggad Christian Bergsten Karlsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler...
« Svar #50 skrivet: 2007-12-08, 21:45:12 »
Citera
Robert wrote

Kan jag hjälpa till att ringa, maila eller bombhota denna herre? Jag har "kontakter"!


Vi kan ju göra en gemensam minimailbombning av Carlos för att få honom att skynda på leveransen.



Jag har en rabiat anarkist med ett otroligt språksinne som älskar att ge företag på pälsen.


En liten lagom bombmatta över Spanien hade kanske varit på sin plats om inte måltavlan befunnit sig i Sverige. De senaste veckornas försening beror på fraktbolaget. De har varit vid min dörr, men när jag inte var hemma, lämnade de inte ens något meddelande om att de varit där. Just nu skjuter jag elektronpilar i Carlos för att få reda på vilken fraktbolagets lokala speditör är så jag (Vi) kan skära bort alla deras marknadsandelar om de inte hostar upp vår utrustning omgående.

Jag är själv syrak och om en rabiat anarkist vill bomba en seg spanjor till att sparka fraktbolaget i ändan så de rapar upp våra grejer som en misslyckad svärdslukare, så är inte jag den som säger nej.

Christian

Utloggad Carlos Negredo

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler...
« Svar #51 skrivet: 2007-12-09, 17:17:16 »
Hi customers and friends.

I hope you can understand me with my poor English.

I am just a fencing student (with some years training) that decided to make nylon wasters to the practice of our art.

My choice to shipping was Chronoexpres because friends recommended it to me. Definitely I am speaking with DHL and while I am speaking with Chronoexpres to solve this problem with your package. I am really working on it.

You can to discredit my business, the customers have the power to do it, but I continue working to solve the problem with your order.

By the way, I thank the trust that you gave me when making the order and I hope thanks to your generous patience this can be solved friendly.

Best wishes.

Utloggad Christian Bergsten Karlsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler...
« Svar #52 skrivet: 2007-12-10, 17:20:51 »
Som ni säkert såg har Carlos gjort ett personligt inlägg efter att jag tagit i med något mindre vårdat språk och antydningar om att ryktesmässigt förstöra hans firma.


Jag har i alla fall nu fått reda på lite mer information så jag själv kan ligga och jaga på fraktbolaget (som i sverige är Schenker). Problemet ligger hos dem så jag föreslår att vi riktar om vår vapen. Om nödvändigt kan vi gå till ett kollektivt anfall mot dem. Om de får säg ett hundratal samtal om dagen och liknande mängd mail så kan man tro att det skulle motivera till en snabb lösning.


Jag uppdaterar er efter min första kontakt med Schenker (sannolikt imorgon)


-Christian

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler...
« Svar #53 skrivet: 2007-12-10, 22:53:12 »
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!

Utloggad Christian Bergsten Karlsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler...
« Svar #54 skrivet: 2007-12-11, 09:20:24 »



Jag pratade med Schenker idag.


Så här är det. Paketet kom till göteborg den 16:e november och blev scannat. Sedan försvann det. De har aldrig varit vid min dörr som jag tidigare fått höra. Deras söktid gick ut den 7 december och därefter är det reklamation som gäller. Reklamation måste startas hos avsändaren...


Jag ringde även till terminalerna i göteborg och de kan inte se att de finns där och de är helt ointresserade av att kontrollera med sina kunder om någon av de fått vårt paket.


Jag har skickat ett mail till Carlos där jag begär att han tillverkar och skickar nya utan kostnad omgående. Han skall få ersättning från fraktbolaget ändå så...


Christian


Om någon ändå känner för att jävlas med Schenker så är det internationella kolli-id: 36631144810 och Schenkers i Sverige: 1847533096. Om hundra pers ringer ner dem några gånger per dag kanske de fattar att det inte är acceptabelt att stjäla.

Utloggad Christian Bergsten Karlsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler...
« Svar #55 skrivet: 2007-12-11, 16:24:38 »



Jag skickade ett mail till Carlos med den information som jag fått av Schenker och det var mer än han fått ut av Chronoexpress så för det var han tacksam.


Carlos har börjat tillverka nya wasters till oss och beräknar ha dem färdiga inom en vecka. Vi får således en helt ny sändning (som förhoppningsvis kommer fram denna gången). Han tar allt framtida bekymmer med fraktbolaget och det bör han ha en applåd för.


- Christian

Utloggad Christian Bergsten Karlsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler...
« Svar #56 skrivet: 2007-12-14, 18:31:19 »
Jag fick en uppdatering av Carlos!

Han är i den avslutande fasen av tillverkningen av våra nya wasters. Han skickar dem på måndag eller tisdag nästa vecka.

- Christian

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler...
« Svar #57 skrivet: 2007-12-14, 23:56:17 »
Satan i gatan! Han fick allt eld i baken. Skönt att se att han verkligen är mån om att behålla oss som kunder. Bra jobbat Christian. Det verkar vara ett väldigt aggressivt brev du knåpade ihop. Då borde vi ha svärden på julafton eller mellandagarna. Vet inte om ni i Floda har sett att vi skall fuskträna här i Götet under jullovet. Har ni vägarna förbi så korsar jag gärna svärd med er.
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!

Utloggad Christian Bergsten Karlsson

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler...
« Svar #58 skrivet: 2007-12-19, 16:31:05 »
Citera
Robert wrote

...Bra jobbat Christian. Det verkar vara ett väldigt aggressivt brev du knåpade ihop. ...


Nja, när en person som hela tiden hållt sig trevlig och förstående plötsligt tar ton så kan man inte undgå att reagera!


I alla fall. Carlos har vist nog beslutat sig att byta fraktbolag. Någon dag senare p.g.a. prisinfo etc. Det skall dock säkerligen inte bli någon liknande historia igen.


- Christian

Utloggad Robert Molin

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2151
  • Grundkurstränare långsvärd. Suppleant I styrelsen.
    • Visa profil
Re: Nylonwasterinköp - Floda eller fler...
« Svar #59 skrivet: 2008-01-07, 18:49:14 »
Har du några nyheter om svärden?


Jag tänkte att jag skulle ringa och tjata på Schenker å se om de kan hosta upp de som kommit bort oxå. Du kan väl ringa mig så jag vet vad som har sagts. Nummer 0733-603666
Se upp! Hoppas snart på en utvecklingskurva...UPPÅT!